Tanácsra van szüksége?      tel  +36 199 891 90      posta  eshop@thechillidoctor.hu

PANASZKEZELÉSI ELJÁRÁS

az alábbi gazdasági társaságnál

The ChilliDoctor s.r.o.

székhely: Hornická 2511/10a, 400 11 Ústí nad Labem, Czechia

statisztikai számjel: 04149947

az Ústí nad Labemi kerületi bíróság által vezetett cégnyilvántartásban C 35819 ügyiratszám

alatt nyilvántartva, a www.thechillidoctor.hu internetes címen található online áruházon keresztül történő értékesítés céljából.

1. BEVEZETŐ RENDELKEZÉSEK

A panaszkezelési eljárás a The ChilliDoctor s.r.o. (a továbbiakban: „ChilliDoctor“ vagy „Eladó“)  (székhely: Hornická 2511/10a, Ústí nad Labem, 400 11, Czechia, statisztikai számjel: 04149947, az Ústí nad Labemi kerületi bíróság által vezetett cégnyilvántartásban C 35819 ügyiratszám alatt nyilvántartva) által értékesített termékekre vonatkozik. 

A panaszkezelési eljárás a ChilliDoctor Általános Szerződési Feltételeinek (a továbbiakban: „ÁSZF“) szerves részét képezi az alábbi weboldalon elérhető webáruházra vonatkozóan: www.thechillidoctor.hu

A panaszkezelési eljárás kizárólag a fogyasztói helyzetben lévő vásárlónak szól. Fogyasztónak minősül minden olyan személy, aki üzleti tevékenysége vagy önálló foglalkozása körének gyakorlásán kívül szerződést köt az Eladóval, vagy más módon üzletet köt vele (a továbbiakban: „Fogyasztó“). 

A ChilliDoctor panaszkezelési szabályzata a ChilliDoctor és a vásárló mint vevő (a továbbiakban: „Vevő“) közötti termékértékesítés során fellépő hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlása során fennálló jogok és kötelezettségek szabályozására vonatkozik, beleértve a szerződéses jótállásból eredő jogokat is. A Reklamációs eljárás tájékoztatja a fogyasztót a hibás vagy egyébként sérült áru reklamációjának feltételeiről, módjáról és lehetőségeiről. A felek jogait és kötelezettségeit a polgári törvénykönyvről szóló 89/2012. sz. módosított törvény (a továbbiakban: „Polgári Törvénykönyv“) és a fogyasztóvédelemről szóló 634/1992. sz. módosított törvény szabályozza. A szerződéses szavatossági jogok esetében az ebből eredő jogviszonyra a konkrét szavatossági feltételek az irányadók.

A Vevő a megrendelés kitöltésekor a „Elfogadom a feltételeket“ jelölőnégyzet bejelölésével igazolja, hogy elolvasta a Panaszkezelési szabályzatot és az ÁSZF-et.

2. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK

2.1. A ChilliDoctor felelős a Vevővel szemben azért, hogy az áru átvételkor hibátlan. A ChilliDoctor különösen azért felel a Vevővel szemben, hogy az áru

- megfelel az elfogadott leírásnak, típusnak és mennyiségnek, valamint minőségnek, funkcionalitásnak, kompatibilitásnak, átjárhatóságnak és egyéb elfogadott jellemzőknek,

- alkalmas arra a célra, amelyre a vásárló igényli, és amelyhez a ChilliDoctor hozzájárult,

- a megállapodás szerinti tartozékokkal és használati utasításokkal együtt kerül szállításra, beleértve az összeszerelési vagy telepítési utasításokat is.

2.2. Az Eladó felelős a Vevővel szemben azért, hogy a megállapodás szerinti tulajdonságokon túlmenően:

a) az áruk megfelelnek a szokásos felhasználási célnak, beleértve a harmadik felek jogait, a jogszabályokat, a műszaki szabványokat vagy az iparági magatartási kódexeket, amennyiben nincsenek műszaki szabványok,

b) az áruk mennyisége, minősége és egyéb jellemzői –  beleértve a tartósságot, funkcionalitást, kompatibilitást és biztonságot –  megfelelnek az azonos típusú áruk szokásos jellemzőinek, amelyeket a Vevő ésszerűen elvárhat, figyelembe véve az Eladó vagy az azonos szerződéses láncban szereplő más személy által tett nyilvános nyilatkozatokat is, különösen a reklámokat vagy a címkézést; Az Eladót nem köti a nyilvános nyilatkozat, amennyiben bizonyítja, hogy nem volt tudomása róla, vagy hogy az adásvételi szerződés megkötésének időpontjában legalább hasonló módon módosították, mint ahogyan azt tette, vagy hogy az nem befolyásolhatta a vásárlási döntést,

c) az árukat olyan tartozékokkal szállítják, beleértve a csomagolást, az összeszerelési utasításokat és egyéb használati utasításokat, amelyeket a Vevő ésszerűen elvárhat; és

d) az áru minőségében vagy kivitelezésében megfelel az Eladó által az adásvételi szerződés megkötése előtt a Vevőnek átadott mintának vagy mintadarabnak,

kivéve, ha az Eladó az adásvételi szerződés megkötése előtt kifejezetten értesítette a Vevőt arról, hogy az áru egyes jellemzői eltérnek, és a Vevő az adásvételi szerződés megkötésekor ehhez kifejezetten hozzájárult.

2.3. Ha a hiba az áru átvételétől számított egy éven belül jelentkezik, az árut úgy kell tekinteni, hogy az átvételkor hibás volt, kivéve, ha az áru jellege vagy a hiba ezt kizárja. Ez a határidő nem jár le arra az időre, amíg a Vevő nem tudja használni az árut, amennyiben a Vevő jogosan jelezte a hibát.

2.4. A Chillidoctor a következő esetekben nem vállal felelősséget a Vevővel szemben a hibákért:

- ha az áru az átvétel időpontjában hibás, és az ilyen hiba miatt a vételárból árengedményben állapodtak meg,

- a hibát a szokásos használatból vagy az áru jellegéből adódó elhasználódás okozta,

- a Vevő által okozott sérülés, illetve olyan sérülés, amely a nem megfelelő használat, tárolás, nem megfelelő karbantartás, a Vevő beavatkozása vagy mechanikai sérülés miatt következik be olyan körülmények között, amelyek nem megfelelőek a hőmérséklet, porosság, páratartalom és egyéb környezeti hatások tekintetében, és amelyeket a ChilliDoctor vagy a gyártó közvetlenül jelez (általában az áru címkéjén), vagy a jogszabályi előírások eredménye,

- a Vevő által módosított áruk, és a módosítás következtében keletkezett hiba,

- azáltal, hogy az árut olyan körülmények között használják, amelyek nem felelnek meg az Eladó vagy a gyártó által közvetlenül előírt, vagy a jogszabályi előírásokból következő környezet hőmérsékletének, porosságának, páratartalmának, kémiai és mechanikai hatásainak.

- a hibát a ChilliDoctor befolyásán kívül eső külső esemény (pl. természeti esemény) okozta.

2.5. A hibás teljesítésből eredő jogok (reklamáció) különösen az alábbi áruk esetében nem érvényesíthetők (azaz ezek az áruk nem küldhetők vissza):

- olyan csomagolt élelmiszerek, amelyek higiéniai okokból nem használhatók fel újra, vagy olyan áruk, amelyeket már felhasználtak (pl. ha a Vevő megsérti az áru védőcsomagolását vagy feltöri a biztonsági zárat, vagy ha az áru más módon szennyezett lehet);

- egyéb áruk, amennyiben az áruk higiéniai vagy egyéb zárt csomagolásban vannak, és higiéniai vagy egészségügyi okokból nem küldhetők vissza;

- ha a ChilliDoctor által szállított árukat helyreállíthatatlanul összekeverték más árukkal;

- a Vevő igényei szerint készült vagy személyes igényeihez igazított áruk.

2.6. Abban az esetben, ha a Vevő a reklamációval nem fedezett árura vonatkozó igényt nyújt be, a ChilliDoctor jogosult a visszaküldött árut visszautasítani és a Vevő költségére visszaküldeni. Ha ez nem lehetséges (pl. higiéniai okokból vagy a védőcsomagolás sérülése miatt), a ChilliDoctor jogosult az árut azonnal megsemmisíteni.

3. ÁRUÁTVÉTEL

3.1. A Vevő köteles az árut átvételkor megvizsgálni, és meggyőződni annak jellemzőiről (különösen arról, hogy a Vevő a megfelelő típusú árut kapta-e, hogy az áru a megállapodás szerinti minőségű-e, hogy a csomagolásban lévő áru tartalmaz-e mindent, amit tartalmaznia kell).

3.2. Az áru fuvarozótól történő átvételekor a Vevő köteles megfelelően ellenőrizni az átvett áru állapotát, teljességét és a csomagolás sértetlenségét a fuvarlevélnek megfelelően. A Vevőnek jogában áll megtagadni a sérülés jeleit mutató küldemény átvételét. Ha a sérült szállítmányt a fuvarozó átveszi, a sérülést fel kell tüntetni a fuvarozó átadás-átvételi jegyzőkönyvében. Az ezzel kapcsolatos későbbi állításokat figyelmen kívül hagyjuk.

3.3. A Vevő nem jogosult a hibás teljesítésből eredő jogokra, ha olyan hibáról van szó, amelyet a szokásos gondosság mellett már az adásvételi szerződés megkötésekor – vagy ha az árut az adásvételi szerződés megkötésénél később szállítják, akkor közvetlenül az átvételkor – ismernie kellett. A Vevőt nem illeti meg a hibás teljesítés joga akkor sem, ha a Vevő az áru átvétele előtt tudta, hogy az áru hibás, vagy ha a Vevő maga okozta a hibát.

4. HIBÁS TELJESÍTÉSBŐL EREDŐ JOGOK GYAKORLÁSA

4.1. A Vevő köteles a hibás termékre vonatkozó reklamációs jogát (reklamáció) a hiba megjelenését követően haladéktalanul, indokolatlan késedelem nélkül gyakorolni.

4.2. A Vevő jogosult a fogyasztási cikkekben előforduló hibák esetén az átvételtől számított két (2) éven belül élni az igényérvényesítési jogával, kivéve azokat az árukat, amelyek esetében a csomagoláson, a címkén, az áruhoz mellékelt használati utasításban vagy a reklámban más jogszabályokkal összhangban feltüntetik azt az időtartamot, ameddig az áru használható (azaz a minimális tartósság/fogyasztási idő). Ilyen esetekben a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezések (szerződéses garancia) alkalmazandók.

4.3. Ha az árucikken, annak csomagolásán, az árut kísérő használati utasításban vagy a reklámban más jogszabályoknak megfelelően feltüntetik az árucikk felhasználhatóságának időtartamát, akkor a minőségi garanciára vonatkozó rendelkezéseket kell alkalmazni. A minőségi garanciával a ChilliDoctor vállalja, hogy az áru normál használat mellett egy bizonyos ideig megőrzi funkcióit és teljesítményét. Ha a Vevő jogosan vádolja a ChilliDoctort az áru hibájával, a hibás teljesítésből eredő jogok gyakorlására nyitva álló határidő és a jótállási idő nem jár le arra az időszakra, amely alatt a Vevő a hibás árut nem használhatja.

4.4. Ha a hibás teljesítés lényeges szerződésszegésnek minősül, a Vevőnek jogában áll

a) a hibát új, hibátlan áru szállítása vagy a hiányzó áru pótlása révén orvosolni,

b) a hiba kijavítása az áru javításával,

c) indokolt árengedményt követelni a vételárból, vagy

d) elállni a szerződéstől.

4.5. Ha a hibás teljesítés nem minősül jelentős szerződésszegésnek, a Vevő jogosult

a) a hiba eltávolítására, vagy

b) indokolt árengedményt követelni a vételárból.

4.6. Ha az Eladó nem hárítja el időben az áru hibáját, vagy megtagadja az áru hibájának elhárítását, a Vevő a vételárból árengedményt követelhet, vagy elállhat az adásvételi szerződéstől. A Vevő az Eladó hozzájárulása nélkül nem változtathatja meg a meghozott választást.

4.7. A Vevő nem állhat el az adásvételi szerződéstől, illetve nem követelheti új áru szállítását, ha az árut nem tudja ugyanolyan állapotban visszaszolgáltatni, mint ahogyan átvette. Ez nem vonatkozik arra az esetekre,

a) ha az állapotváltozás az áru hibájának megállapítása céljából végzett vizsgálat eredménye,

b) ha a Vevő a hiba felfedezése előtt használta az árut,

c) ha a Vevő nem cselekményével vagy mulasztásával okozta az áru változatlan állapotban történő visszaküldésének lehetetlenségét, vagy

d) ha a Vevő a hiba felfedezése előtt eladta az árut,  elfogyasztotta az árut, vagy  a rendeltetésszerű használat során megváltoztatta az árut; amennyiben ez csak részben történt meg, a Vevőnek vissza kell adnia az Eladónak, amit még vissza tud adni, és kártérítést kell fizetnie az Eladónak olyan mértékben, amilyen mértékben az áru használatából hasznot húzott.


5. AZ ÁRU HIBÁINAK FELFEDEZÉSE AZ ÁTVÉTELTŐL SZÁMÍTOTT 14 NAPON BELÜL

5.1. A Vevőnek joga van elállni a szerződéstől, ha az áru átvételétől számított 14 napon belül hibát észlel.

5.2. Ebben az esetben az árut sértetlenül, illetve zárt vagy higiénikus csomagolásban kell visszaküldeni. A Vevő felel az áru értékcsökkenéséért (pl. a higiénikus csomagolás felbontása miatt).

6. AZ ÁRUK VISSZAKÜLDÉSÉRE VONATKOZÓ ELJÁRÁS

(1) A panaszokat írásban lehet benyújtani, beleértve a eshop@thechillidoctor.hu e-mail-címre küldött e-mail üzenetet is.

Panaszában, kérjük, tüntesse fel:

- rendelési szám;

e-mail-cím, amelyet a megrendelés leadásakor megadott;

- kapcsolattartási e-mail-cím, amennyiben eltér a megrendelés leadásakor megadott e-mail-címtől;

kifogásolt áru azonosítása (az áru neve, ára, mennyisége, katalógusszáma);

vásárlás dátuma (számla és/vagy jótállás);

panasz oka és/vagy írja le a hibát saját szavaival;

- panasz kezelésének módja;

- az áru visszaküldésének címe vagy a visszatérítésre szolgáló bankszámlaszám.

(2) Miután benyújtotta az igényét, az Ön által megadott e-mail-címre kap tőlünk egy átvételi elismervényt. Az a pillanat, amikor Öntől megkapjuk a követelés adatait, azt a pillanatot jelöli, amikor a követelés adatait megkaptuk. Az átvételi elismervény tartalmazza a követelés dátumát, a követelés tartalmát, a követelés kezelésének Ön által kért módját, valamint az elérhetőségét a követelés kezelésével kapcsolatos tájékoztatás céljából.

(3) Ezután küldje el az árut ajánlott csomagként (nem utánvétes küldeményként) a következő címre: The ChilliDoctor s.r.o., Hornická 2511/10a, Ústí nad Labem, 400 11, Czechia. Az árut hiánytalanul, sérülésmentesen (az állítólagos hiba kivételével), lehetőleg eredeti, sérülésmentes csomagolásban kell visszaküldeni.

(4) A reklamált áru kézhezvételét követően az Ön által megadott e-mail-címre visszaigazolást küldünk a reklamált áru és annak tartalmának kézhezvételéről.

(5) Személyesen is tehet panaszt a ChilliDoctor telephelyén (Hornická 2511/10a, Ústí nad Labem, 400 11, Czechia), ahol egy panaszbejelentő jegyzőkönyvet tölthet ki.

7. PANASZKEZELÉS

7.1. A reklamált áru ChilliDoctorhoz történő visszaküldésének költségei a Vevőt terhelik. Ha a követelést jogosnak fogadják el, a Vevő jogosult az indokolt követelés érvényesítésével kapcsolatban ésszerűen felmerült költségek megtérítésére. Ezek a költségek a legkevesebb szükséges költségnek tekintendők (azaz az áru legolcsóbb rendelkezésre álló szállítóeszközzel történő elküldésének költségei). E költségek megtérítése iránti kérelmet legkésőbb a hibás teljesítésre vonatkozó jog gyakorlására nyitva álló határidő lejártát követő egy (1) hónapon belül kell benyújtani.  Ebben az esetben kérjük, szkennelje be az átvételi bizonylatot, és küldje el a kapcsolattartó e-mail-címünkre eshop@thechillidoctor.hu.

7.2. Reklamációját, beleértve a hiba elhárítását is, feldolgozzuk, és az eredményről a lehető leghamarabb, de legkésőbb 30 napon belül, azaz az áru ChilliDoctor általi átvételétől számított 30 napon belül tájékoztatjuk Önt, kivéve, ha hosszabb időtartamban állapodunk meg. A reklamáció kezelésére nyitva álló határidő lejárta után Ön elállhat az adásvételi szerződéstől, vagy ésszerű árengedményt követelhet.

7.3. Ha az árut nem találják hibásnak, tájékoztatjuk Önt az egyéni intézkedés érdekében.

7.4. Visszaigazolást kap tőlünk a reklamáció kezelésének időpontjáról és módjáról, beleértve a javítás megerősítését és a javítás időtartamát, vagy írásos indoklást a reklamáció elutasításáról.

7.5. Mindig gondosan őrizze meg a panaszkezelésre vonatkozó összes dokumentumot.


8. ZÁRÓ RENDELKEZÉSEK

Ez a panaszkezelési eljárás 2023. január 6-tól érvényes, és hatályon kívül helyezi a korábbi panaszkezelési eljárások érvényességét.



GYORS SZÁLLÍTÁS

24 órán belül kiszállítjuk

200 000 +

Elégedett ügyfél

INGYENES SZÁLLÍTÁS

20 000 Ft + rendeléseknél

BÓNUSZ PROGRAM

Ajándékok a vásárláshoz